Mooi niet - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van John Stuurman - WaarBenJij.nu Mooi niet - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van John Stuurman - WaarBenJij.nu

Mooi niet

Door: John Stuurman

Blijf op de hoogte en volg John

10 Januari 2011 | Egypte, Hurghada

Hurghada, 10 jan 2011 - In ons laatste verslag kondigden we het plannetje voor de volgende dag aan. Nou, mooi niet.We waren nog maar net uitgeschreven met ons verhaal voor jullie die dag of John kreeg het behoorlijk last van het maag-darmkanaal. Details besparen we je, maar dat het de volgende ochtend 40 gr koorts opleverde was best heftig. Medische adviezen van een internist, de vader van Ayman, je weet wel onze niet aflatende gids, betekende medicijnen, koelhouden, ORS drinken en uitzieken. Een dag flink ziek, een dag om bij te komen en het gaat wel weer. Het programma van zaterdag hebben we daardoor beiden gemist. Gisteren ging het beter en is Adri wel met het dagprogramma meegegaan. De tocht ging naar Memphis, waar de grote Ramses II ligt. Groot is in elk geval het liggende beeld. Verder een bezoek aan de oudste pyramide van Egypte, de trappyramide Djoser. Minder indrukwekkende dan de grote pyramides van Gizeh twee dagen ervoor. Ook kon Adri op dat complex (Sakkara, de dodenstad) een van de pyramides in. Erg laag, benauwd en letop... geen foto's!!! Eenmaal binnen blijkt met een steekpenning toch de camera rustig gehanteerd te mogen worden. Een vorm van buiten handhaven en binnen gedogen.Benieuwd wat de burgemeester van de betreffende gemeente daarvan zou vinden.
Terwijl John aan de betere hand op het balkon Adri kon verwelkomen, was zij er ondertussen helaas minder aan toe. Gelukkig niet zo heftig als John, maar behoorlijk van slag. Ook met haar gaat het nu een dag later weer beter. Na het applaus van de groep bij de terugkeer van John was de resistentie tegen al dat vervelende gedoe zeker opgebouwd en zijn we de komende dagen weer volop aan het genieten.
Dat begon vandaag al een beetje. Met de bus terug door de woestijn. Een flinke rit, maar Ayman zorgt voor de uitgebreide informatie. Ook zorgt deze Egyptenaar voor een dosis muziek in de bus. Naast een enkele Egyptische hit klinken vrolijke klanken van Wim Sonneveld, Rob de Nijs en Paul de Leeuw door de bus. Als iemand een liedje fluit in zijn Iphone zoekt die gelijk het nummer op het internet op en zingen maar. Op zijn Ipod heeft hij ladingen Nederlandse en Engelse muziek staan.Verder geeft hij adviezen over de excursies van de komende dagen, waarbij hij gaat voor het ontwijken van echt toeristische zaken, maar met ons probeert door te dringen in het Egyptische leven
Inmiddels zijn we terug aan de kust. Morgen een dag om lekker aan te sterken, uit te rusten, voor de prachtige dingen die ons te wachten staan. Twee dagen zijn we hier . Overmorgen trekken we met een catamaran de Rode Zee op. Via de glazen wanden naast ons kunnen we het zeeleven dan aanschouwen.
We zullen mogelijk woensdagavond nog een bericht plaatsen.
Donderdagmorgen vertrekken we richting Luxor, waar we inschepen op het schip Coral. Er wacht ons een mooi programma. Internet zal er dan een dag of 4/5 niet zijn. Eenmaal terug hier hebben we dan wel veel te vertellen verwachten we. Je hoort het.

• 10 Januari 2011 - 17:10

Karin Lambrechtd:

hallo adri en john,
    hoop dat jullie weer ok zijn en kunnen genieten. jammer dat je die verhalen zo vaak hoort uit Egypte. is voor mij een reden om niet met kindjes af te reizen...klinkt verder geweldig!
    ik ben gisteren naar receptie ouderenbond geweest, ook leuk haha
    Veel plezier,
    groet,
    karin

• 10 Januari 2011 - 18:24

Carola:

Pfff, gelukkig weer aan de beterende hand en verder genieten met Ayman. Lijkt me een topvent ! Wij krijgen weer wat natte sneeuw morgen. Ook leuk......als je er van houdt.

• 10 Januari 2011 - 18:33

Jan Visser:

Gelukkig gaat het in de ziekenboeg met iedereen de goede kant op. Eenmaal opgeknapt weer volop genieten van jullie reis.
    Veel plezier en tot gauw.
    Groet Jan Visser.

• 10 Januari 2011 - 18:57

Lida Blokland:

Erg leuk om op deze wijze weer wat van jullie belevenissen mee te krijgen. Hier in het kikkerlandje is het weer koud, maar wel gezond weer en ook geen last van de ingewanden ( behalve als je toevallig mosselen hebt gegeten...) Geniet van jullie reis, met al die bijzondere cultuur. Groeten,en ik mis Adrie nu ikzelf weer voorzichtig ben begonnen met lopen......Lida

• 10 Januari 2011 - 19:04

Loes:

Ha,ha,ha ennn moeten jullie nog hard rennen naar de pot??? Fijn he dat zoiets niet zo erg lang duurt, je moet er niet aan denken dat.......
    Afijn, jullie zien wel erg mooie dingen moet je maar denken.
    groeten

• 11 Januari 2011 - 10:32

Kees Van Velzen:

Fijn dat jullie weer kunnen genieten na de darmcrisis. Wij hebben ons weer door de college geworsteld die (mede door de afwezigheid van John) al om 11.15 uur klaar was. Veel plezier op de Rode Zee en in Luxor.

• 12 Januari 2011 - 13:52

Dirkpieter:

Ja eten in die landen is oppassen. Neem geen rauwkost, vlees moet goed zijn doorgebakken en was je handen zo vaak het maar kan. Fruit uit de schil eten en niet aanraken.
    Ik kan er over meepraten.