Als Wilders het wil: nieuw avontuur - Reisverslag uit Oud-Beijerland, Nederland van John Stuurman - WaarBenJij.nu Als Wilders het wil: nieuw avontuur - Reisverslag uit Oud-Beijerland, Nederland van John Stuurman - WaarBenJij.nu

Als Wilders het wil: nieuw avontuur

Door: John Stuurman

Blijf op de hoogte en volg John

05 April 2008 | Nederland, Oud-Beijerland

We staan aan de vooravond van een nieuwe dit keer korte reis naar Jordanië.

Je krijgt automatisch dit bericht. Wil je geen berichten meer ontvangen, reageer en we schrappen je.

Na de geweldige ervaringen van Maleisië en India, al weer een jaar geleden, viert John ook dit jaar zijn verjaardag in den verre. Je blijft welkom, maar reken niet op al te veel comfort daar in de wapperende bedoeïnentent zonder sanitair!!
We beginnen op de middag van zaterdag de 12e aan een reis door het Koninlijke Jordanië: De schatkamer van de geschiedenis
Jordanië is de perfecte bestemming voor een korte vakantie. We bezoeken Romeinse steden, drijven in de Dode Zee, wandelen door het Dana natuurreservaat en verkennen de beroemde roze stad Petra. Te voet, per landcruiser of kameel doorkruisen we het spectaculaire woestijnlandschap van Wadi Rum. We eindigen de reis in Aqaba aan de Rode Zee.

Drijven in de Dode Zee
We beginnen de reis in Madaba, een perfect alternatief voor het hectische Amman. Dwalend door Jerash, een oude Romeinse stad, vind je theaters, tempels, imposante stadspoorten en met zuilen in Ionische stijl omzoomde pleinen. In de Dode Zee is het water zo zout dat je blijft drijven. 's Avonds een heerlijke Arabische maaltijd met salades, kofta's, humus en grote ronde broden.

Petra, schatkamer in de rotsen
We bezoeken het Dana natuurreservaat, een indrukwekkend bergachtig gebied met vele rotspartijen. We nemen alle tijd om de prachtige roze stad van Petra te ontdekken. Petra, de indrukwekkende 'Schatkamer', een uit rozerode rotsen gehouwen monument van 40 meter hoog.

Slapen onder de sterren in Wadi Rum
We zien wel hoe we de woestijn van Wadi Rum verkennen; per landcruiser, per kameel of te voet. We overnachten dan in een bedoeïentent of onder de sterrenhemel. We eindigen deze actieve reis in Aqaba, luieren aan het strand of snorkelen tussen de veelkleurige vissen.

Dana Natuurreservaat en de Royal Society for the Conservation of Nature (RSCN)
Jordanië heeft zes officiële natuurreservaten die zeer de moeite waard zijn. Het bekendste reservaat is Dana, het bestaat uit groene wadi's en rotsachtig gebergte. De reservaten worden onderhouden door de RSCN (Royal Society for the Conservation of Nature). De RSCN heeft als doel de biodiversiteit van Jordanië te behouden door integratie van natuurbehoud en socio-economische ontwikkeling.
Zie www.rscn.org.jo voor meer informatie.

• 05 April 2008 - 14:45

Nico Jaspers:

John,

Lijkt me weer een fantastische reis.

Veel plezier, indrukken, ervaringen en een voorspoedige reis toegewenst.

Groet,
    Nico

• 05 April 2008 - 17:34

Astrid&Budi:

Adrie&John, een heerlijke vakantie toegewenst. Ik las dat het land uit 91% woestijn bestaat dus als wij jullie waren zouden we de kalmeel nemen! Veel plezier!

Groetjes
    Budi&Astrid

• 05 April 2008 - 20:04

Johan Beekman:

Hallo John en Adri,

Geniet van jullie reis! Dit wordt vast een ongelooflijk avontuur, ondanks de wat smbere titel.
    Waarschijnlijk hoeven jullie je niets aan te trekken van deze loser G.W. Hopelijk heeft zijn amateuristisch in huisvlijt in elkaar gebroddeld filmpje, waarmee de gemiddelde vmbo-leerling een mager 6 minnetje zou scoren vanwege cut and paste, geen invloed op de houding van moslims tegenover Nederlanders in Arabische landen.
    Wat een fraai vooruitzicht weer.
    Ik houd jullie weblog goed in de gaten.

Een vriendelijke groet uit
    Lochem, Achterhoek.

Goodgoan.

Johan

• 05 April 2008 - 20:19

Mart Toet:

Wens je een fantastische reis toe. In de tussentijd ga ik even kijken in New York, maar daarna komen de werelden weer bij elkaar in Rotterdam....

• 06 April 2008 - 08:06

Edith Borsten:

Geniet, maar niet met mate !!!!!!!

Mochten jullie terug uit Jordanie met weemoed terugdenken aan Petra: een vriendin van mij is kunstenares en heeft prachtige schilderijen gemaakt geinspireerd op o.a. Petra, waar ook zij geweest is. Mooi en betaalbaar. Zoek via google maar eens naar Exto Suze van Leeuwen.
    Wij hebben er zelf twee geinspireerd door haar verblijf in Tanzania.

Buon viaggio !!!!
    Edith

• 06 April 2008 - 08:34

Chris Schuiling:

Dat ziet er fantastisch uit. En je weet het: wie reist, weet veel te vertellen. Wat dat betreft hou ik jullie graag in de peiling.
    Groeten, Chris

• 06 April 2008 - 10:52

Ron & Carla VEmmerik:

Hallo John en Adri,
    Het ziet er weer veelbelovend en spannend uit hoor! Zijn benieuwd naar jullie verhalen. We wensen jullie heel veel plezier en reisgenot en ontzettend veel indrukwekkende reisbelevenissen.
    Hartelijke groet,
    Ron & Carla

• 06 April 2008 - 18:27

Cobi En Hugo Crucq:

Hallo John en Adri,
    Een hele fijne vakantie; het reisschema ziet er weer veelbelovend uit en biedt ongetwijfeld veel nieuwe indrukken en ervaringen op diverse terreinen. Geniet ervan en we volgen jullie verhalen en foto's.
    Veel plezier, goede reis en (aan het eind )behouden thuiskomst.
    Groetjes
    Cobi en Hugo

• 07 April 2008 - 07:53

Juan En Marjo:

Lieve John en Ardi,

Een heel fijne indrukwekkende reis gewenst!!! geniet ervan.
    Liefs,
    Juan en Marjo

• 07 April 2008 - 10:48

Anita:

Ook ik wens jullie een hele goede reis toe, 'tgaat zeker prachtig worden zo te lezen! Een reis welk vast veel indrukken achter zal laten.
    Nou lekker genieten maar zo saampjes. Ik blijf jullie volgen via deze site.

lieve groet,

Anita

• 07 April 2008 - 12:46

Dirkpieter:

He globetrotters,
    Hele prettige tijd daar toegewenst met interessante bezienswaardigheden uit andere tijden. En dat je je verjaardag in stijl mag vieren.
    Groeten van DP.

• 07 April 2008 - 14:27

Hoi John En Adri:

Sluit me volledig aan bij de vorige schrijvers. Kom wel weer heel terug, want het wordt weer tijd om een balletje te slaan.

Groet Herman

• 07 April 2008 - 19:02

Loes:

Hé Adrie en John,
    Ohhhhhhhhhh ik ben jaloers en een tikkie laat met m'n reaktie, maar......Nou Jordanië staat ook nog op mijn lijstje, ik lees jullie verhalen alvast maar, dan weet ik wat ik mis!!!
    Ik zie trouwens een reaktie van Astrid en Budi, alles goed met jullie?
    Heel veel plezier en wij werken wel hoor.
    Groet Loes

• 08 April 2008 - 13:19

Jeanne:

Heel veel plezier en maak er weer iets moois van zodat wij mee kunnen genieten.

P.s natuurlijk Adri niet voor kamelen verkopen!!!!

• 10 April 2008 - 16:54

Henk Malta:

Adrie en John,
    Ik herinner mij Jordanie als een heel mooi land om een tijdje door te brengen. Petra, heel mooi, maar ga wel zo vroeg mogelijk voor de busexcursies er zijn. Wadi Rum: fantastische zandsteen formaties, hoewel je Lawrence of Arabia er niet meer tegenkomt. Dode zee: eigenaardig om hangend in het water de krant te kunnen lezen. Wat wij heel bijzonder vonden is (hoewel gezworen atheïst) je een bijna bijbelse ervaring krijgt langs de Kings Highway.
    Een goede vakantie toegewernst en onze groeten uit een momenteel zeer nat Andalusië.

Henk