Met Tuktuk voor een tukkie naar Tuk Tuk - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van John Stuurman - WaarBenJij.nu Met Tuktuk voor een tukkie naar Tuk Tuk - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van John Stuurman - WaarBenJij.nu

Met Tuktuk voor een tukkie naar Tuk Tuk

Door: John Stuurman

Blijf op de hoogte en volg John

14 April 2007 | Indonesië, Batavia

Tuk Tuk, 14 april 2007 - Als het paradijs er zo uitziet als het Tobameer dan zou je er naar verlangen er te zijn. Je kunt dan toch maar beter hier nog een poosje genieten.
Nou dat doen we hoor. Gisteren een rustig dag gehad. Tuk Tuk (een schiereiland van het eiland Samosir) te voet gedaan. Wat gelezen gerust, beetje bijgekomen. Dat paste mooi bij de wat regenachtige dag. Zeg maar met een Tuktuk (je weet wel zo'n brommer met riante extra zitplaatsen) een tukje doen op het eiland Tuk Tuk.
Vandaag zijn we het hele eiland wezen verkennen met de auto. Een auto met chauffeur geregeld en wat interessante plaatsen bezocht. Het eiland is bekend van de Batakbouwstijl. Prachtige puntige daken die ook voor gewone huizen nog in gebruik zijn. We hebben wat volksdansen kunnen bijwonen en hebben een teen in de hete bronnen van het noorden van het eiland gestoken. Dat was heet!!!
Morgen vroeg vertrekken we met de eerste boot naar het vasteland, waar onze trouwe chauffeur al dagen staat te wachten om ons weer terug te brenegn naar Medan vanwaar we in de middag naar Jakarta zullen vliegen. Vandaar hoor je meer.

• 14 April 2007 - 15:50

Marion:

Onder de foto van Tarzan John hebben jullie zijn naam voor de zekerheid maar genoteerd(?). Bang dat we hem ergens anders voor aan zouden zien?
    Leuke pose in die boom trouwens, John, kunnen we misschien iets mee als uitgangspositie voor het nummer 'Think'. Of heb je misschien ideeen opgedaan bij de volksdans? We zien het wel als je terug bent.
    Veel plezier verder samen.

• 15 April 2007 - 11:57

Loes:

LEVENSGEVAARLIJK!!!
    John, en dat op jouw leeftijd........Hahaha grapje dus,het ziet er spectaculair uit en zó eenvoudig.Alsof je nooit wat anders doet.
    Ik zit hier te puffen achter de computer.Het is zondag en smoor heet.Niet te geloven voor de tijd van het jaar.Net een stukkie met de hond gelopen, nou die ligt erbij alsof ie de 4 daagse heeft gelopen maar dan in één keer.(Beetje een watje hoor)
    Nou jongelui, jungle ze, veel plezier enne genieten he.
    Greetings Loes

• 16 April 2007 - 07:31

Luc Van Heeren:

Hallo wereldreizigers,

Toen ik de aanhef: "Met een Tuktuk voor een tukkie naar Tuk Tuk" las, dacht ik even dat je was toegetreden tot een ander schoolbestuur. Je weet maar nooit. Het woord tropenkolder komt immers ergens vandaan....
    Na het lezen van de verdere tekst ben ik echter weer gerustgesteld. Geniet ervan. Je weet het, ik ben ook tuk op dergelijke reisjes. Voorlopig kan ik daar alleen maar van "tukken".

John

Reizen geeft je leven nog meer inhoud. Na het ongemak van het vliegen en verwerken van het slechte gevoel dat het milieu anders zou moeten, komt het genoegen dat je andere culturen en landschappen kunt ervaren. Kunt beleven hoe andere wereldbewoners leven, geloven, genieten of, en dat gebeurt ook, het heel erg moeilijk hebben. En is het alsmaar onderweg zijn dan vakantie? Ja en hoe! Ga je mee? Beleef het mee als je wilt.