Amsterdam groter? - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van John Stuurman - WaarBenJij.nu Amsterdam groter? - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van John Stuurman - WaarBenJij.nu

Amsterdam groter?

Door: John Stuurman

Blijf op de hoogte en volg John

31 Maart 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Kuala Lumpur, 31 maart 2007 - Inmiddels hebben we nog slechts een paar uur tegoed in de warme Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. Over een kleine vier uur vertrkken we met de nachttrein naar Singapore waar we dan weer uitgerust hopen aan te komen.

De afgelopen 2 dagen hebben we toeristje gespeeld in KL. Soms een beetje het gevoel alsof je in de Efteling bent, als je onder begeleiding van vrolijke muziekjes een monorail instapt of omhoog suist in alweer een van de hoogste torens van de wereld.
Inwerkelijkheid is KL een stad met 1,3 miljoen inwoners. "Is Amsterdam niet veel groter dan KL?" zo vroeg een taxichauffeur aan ons. Niet dus.
Op de eerste dag zijn we eerst op jacht gegaan voor kaartjes om de Petronas Twin Towers te mogen beklimmen. 451 meter hoog en in het midden (op 146 meter, de 41e etage)verbonden met een loopbrug. Van daar af kan je prachtig over de stad kijken en de werkelijk imposant hoge torens goed bekijken. Je mag er gratis op, maar er worden maar 800 kaarten per dag uitgegeven. Als we om even over elven aansluiten in de rij vallen ons de kaartjes 797 en 798 ten deel. Dat overkomt ons toch mooi weer. Minder leuk is dat je dan pas om 18.15 uur dus 7 uur later naar boven mag.
Mooie de tijd dus om de stad te bezoeken.
We gaan per taxi, metro en te voet naar de highlights. Toch ook nog even de KL Tower 421 meter hoog met een liftje gedaan.
In de loop van de dag werd het door onze jetlag nog even afzien, maar we wilden volhouden en in een dag in het dagritme komen.
We bezoeken onder meer de natuonale moskee. Een enorme gebedsplaats die voor de Lourdesgangers wel wat herkenning zal betekenen. Na de geweldige Petronas Towers half duttend Taiwanees gegeten. Het bed in ons hotel in Chinatown was een van de meest welkome attacties van deze eigenlijke reisdag.

Wandeling.
Vandaag een stadswandeling gedaan die startte bij het bijna 100 jaar oude station (inmiddels is een gloednieuw KL Sentral) in gebruik). Ook even een kijkje genomen in het in het station opgenomen Heritage Hotel. Oude glorie in moderne tijden.
Voorts zijn we door het prachtige park gewandeld en daar zelfs een kort middagdutje gedaan.

Zo af en toe een tropische bui met wat onweer hoort bij dit gebied.

Owkee thuisblijvers. We gaan op naar Singapore en als het even kan hoor je weer van ons.

• 31 Maart 2007 - 11:08

Dirkpieter:

Goed dat je niet meer rookt, want dat is in Singapore bijna een doodzonde. En voeten vegen voor je naar buiten gaat.

• 31 Maart 2007 - 11:29

Chris Schuiling:

Leuk om jullie zo te volgen.
    Op naar Singapore, een prachtige en veelzijdige stad. Denk aan Chinatown, little India, een vaartocht langs de eilandjes en een 'groots' centrum met gigantische winkelcentra. En vergeet niet om een Singapore Sling (cocktail) te drinken in het prachtige Raffles Hotel. Anders kun je niet zeggen dat je in Singapore bent geweest.

• 01 April 2007 - 18:31

Loes:

He Adri en John,

Ik volg jullie met een tikkie afgunst.Vorig jaar op deze tijd zat ik nog in India, met nog een lange geweldige weg te gaan.....zucht.HEEL veel plezier enne maak veel foto's voor al die 'zielige'thuisblijvers.
    Groetjes Loes

• 02 April 2007 - 10:19

Melanie V:

Hoi Adrie en JOhn,

Fijn dat jullie zo genieten.
    Hier in Nederland ook alles goed. Lekker weer aan het worden, echt voorjaar.
    Op het werk niet extreem druk!!
    Geniet er met volle teugen van voordat je het weet loop je weer in het wit Adri.

Groetjes vanuit het ASZ
    Melanie V