Horden Japanners - Reisverslag uit Matsuyama, Japan van John Stuurman - WaarBenJij.nu Horden Japanners - Reisverslag uit Matsuyama, Japan van John Stuurman - WaarBenJij.nu

Horden Japanners

Door: John Stuurman

Blijf op de hoogte en volg John

10 Juli 2010 | Japan, Matsuyama

Matsuyama, 10 juli 2010 - In een mystieke mist reden we gisteren de grote krater van de Aso-vulkaan in. Een krater van 20 km doorsnee en 125 km omtrek. Binnen de krater zijn later nieuwe vulkanen ontstaan. Op een ervan kijken we naar de kolkende massa. Het is er heet. Erg heet.
We slapen die avond in Beppu weer in een ryokan, een traditioneel hotel. Een perfecte service schoon en luxe. Aan alles is gedacht. Of je moet een stoel op onze zithoogte missen. Die is er niet. Na het diner zijn de bedden uitgelegd.
Vandaag, zaterdag reizen we voor het laatst over het eiland Kyushu. We bezoeken een heetwaterbron in een prachtige tuin met verschillende Victoria Regia, met de enorme drijvende bladeren. Vervolgens gaan we naar een rotspartij waar anderhalve eeuw gelden een kleine 60 Bhuddas zijn uitgehouwen. Klimmen en enkele hordes Japanse toeristen ontwijken. Zij hebben een onngekend hoog tempo van kijken, fotograferen, kopen en weer verder. Het is overigens verder erg rustig overal
Na de lunch schepen we in voor een boottocht naar het eiland Shikoku (Vier provincies), het kleinste van de vier grote eilanden van Japan. Hier vinden we nog de meeste traditie. Het is de minst ontwikkelde provincie.
Komende dagen hebben we een prachtig programma dat ons o.a. langs Uchiko voert, terug in de tijd. Ook Hiroshima staat op het programma. Je hoort van ons.
(we hebben inmiddels de eerste fotos geplaatst) (Nee het is geen tyypefout, die fotos zonder komma. Dit toetsenbord kan veel zoals(en deze tekens ondersteund de provider weer niet) maar een komma das wat anders.

• 10 Juli 2010 - 22:57

Marjo:

Een stoel op jouw zithoogte is ook in Nederland niet makkelijk te vinden denk ik.
    Klinkt allemaal geweldig. Heel veel plezier en geniet ervan samen. groetjes uit een heel warm Nederland ( vanavond een behoorlijke onweersbui gehad)

• 11 Juli 2010 - 07:25

Loes:

Ziet er elegant uit John, jij en dat tafeltje..... Hier is het ietsjes koeler na de enorme onweersbuien van vannacht. Er liggen her en der grote takken op de grond maar gek genoeg hangt de oranje versiering nog wel overal.
    Groeten

• 13 Juli 2010 - 21:21

Ton & Agatha:

we genieten van jullie reisverslag en zijn benieuwd naar de volgende ervaringen. Hgr.Ton & Agatha,het is bij ons op dit moment tropisch ! Geniet ze verder.

John

Reizen geeft je leven nog meer inhoud. Na het ongemak van het vliegen en verwerken van het slechte gevoel dat het milieu anders zou moeten, komt het genoegen dat je andere culturen en landschappen kunt ervaren. Kunt beleven hoe andere wereldbewoners leven, geloven, genieten of, en dat gebeurt ook, het heel erg moeilijk hebben. En is het alsmaar onderweg zijn dan vakantie? Ja en hoe! Ga je mee? Beleef het mee als je wilt.