Vol verwachting klopt ons hart - Reisverslag uit New Delhi, India van John Stuurman - WaarBenJij.nu Vol verwachting klopt ons hart - Reisverslag uit New Delhi, India van John Stuurman - WaarBenJij.nu

Vol verwachting klopt ons hart

Door: John Stuurman

Blijf op de hoogte en volg John

13 November 2008 | India, New Delhi

Varkala, 13 november 2008 -
In twee etappes zijn we vanuit het gebergte in het midden van Zuid-India zojuist aangekomen in Kollam aan de andere (dus westelijke kust van India)
Woensdag zijn we vertrokken uit de koele bergen, waar we slechts kort verbleven. De tocht ging langs eindeloze theeplantages, waarvan we er een bezochten. We zagen daar onder meer hoe de theebladen verwerkt worden tot thee van verschillende kwaliteiten. Na een kort bezoek aan een bloemenzaadkwekerij hebben we een flink stuk gebust richting kust. Vandaar zijn we vanmorgen (de wekker ging om 6 uur) met de boot over de beroemde backwaters naar het zuiden gevaren. Een kleine 10 uur op het water met een prachtige omgeving waar veel te zien is.
We zitten nu in Kollam in de hotel aan het strand van de Indische Oceaan. We hebben afgelopen nacht en ook nu net de eerste regen van onze vakantie gehad. Beetje bewolkte dag vandaag. Maar dat hoort bij de tropen.

Zojuist heerlijk buiten gedineerd met de ruisende zee op de achtergrond. Vol verwachting klopt ons hart. In Nederland heeft dat zo zijn redenen en ook hier kijken we uit naar de dingen die komen. Morgen een relaxte vrije dag aan zee.

• 14 November 2008 - 13:29

Kees En Rina Peeters:

Hallo India gangers.

Geweldig om jullie belevenissen te lezen, geniet ze wij "genieten mee"

Kees en Rina

• 14 November 2008 - 16:25

Aart En Margriet:

Jullie genieten, heerlijk! Gelijk hebben jullie. Vandaag zijn we over jullie heen gevlogen en hebben inmiddels ook onze bsteming bereikt. We gaan nu naast jullie mee genieten.
    Hartelijke groet

• 14 November 2008 - 18:11

Jeanne:

Zo te zien weer een prachtige bijzondere reis.
    Bij het zien van de foto met 1 hoofdvrouw en 2 bijvrouwen heeft John gelukkig toch maar gekozen om met zijn lieve hoofdvrouw verder te gaan.

Heel veel mooie momenten.

P.s. Het is 14-11-2--8 grijs en regenachtig.

Grtjs Jeanne

• 14 November 2008 - 18:31

Trudi:

Ook wij hebben zo onze spectaculaire uitstapjes,Vandaag in de grijze miezerregen via de binnennen wegen van Schiedam,naar de hoofdweg om zo in het pitoreske stadje Delft aan te komen.Na een druk op de bel werden we door een luid geblaf verwelkomd,Skip sprong vrolijk tegen ons op en deed als of hij echt blij was.(stel je voor dat hij hard grommend en bijtend op ons af kwam)Volgens Willem de Groot is en blijft het een ideale hond,staat bij hem in de top 5! zie je nou wel Hij bijt geen honden eet geen kinderen loopt niet weg en heeft heerlijk naast het bed van Willem geslapen!!!!!
    Onder luid gezang/gefluit/gemopper van uit de achterbak van onze auto zijn we weer in
    Schiedam teruggekomen en mag Skip zich hier gaan uitleven,al met al vieren jullie maar lekker vakantie, Skip doet dat ook!

John

Reizen geeft je leven nog meer inhoud. Na het ongemak van het vliegen en verwerken van het slechte gevoel dat het milieu anders zou moeten, komt het genoegen dat je andere culturen en landschappen kunt ervaren. Kunt beleven hoe andere wereldbewoners leven, geloven, genieten of, en dat gebeurt ook, het heel erg moeilijk hebben. En is het alsmaar onderweg zijn dan vakantie? Ja en hoe! Ga je mee? Beleef het mee als je wilt.