FF de was doen - Reisverslag uit Madras, India van John Stuurman - WaarBenJij.nu FF de was doen - Reisverslag uit Madras, India van John Stuurman - WaarBenJij.nu

FF de was doen

Door: John Stuurman

Blijf op de hoogte en volg John

30 Oktober 2008 | India, Madras

Madras, 30 oktober 2008 - Zo, inmiddels zijn we een flink stuk op weg. Elk stukje van de reis inmiddels achter ons is prima en zonder noemenswaardige vertragingen verlopen.
Tijdens de eerste etappe naar Helsinki troffen we Wim Baak, een vriend uit een inmiddels ver verleden aan. Dat maakte het wachten op het Finse vliegveld wat aangenamer, want er was veel op te halen. Hij door naar Shanghai en wij naar Bombay. Keurig op tijd geland. relaxed door de controle en als een bezetene per auto door nachtelijk Bombay,Mumbai voor ingewijden. De chauffeur reed of zijn leven er vanaf hing; nou die van ons in elk geval wel. Maar met Cor voorin loopt het dan allemaal toch goed af.
Woensdag zijn we per taxi richting Dhobi Ghat gereden. Daar kan je kiezen wie de was voor je doet, want er staan heel veel mannen te schrobben, spoelen en strijken. Gewoon met de voetjes in het was en spoelwater.
's Middags rustig wat mooie parken bezocht en op deze eerste avond het breed laten hangen in een voor Indiase begrippen wel heel erg luxe restaurant. Daar konden we overigens pas in toen het personeel klaar was met vuurwerk afsteken voor het Dewalifestival. Voor welke god zijn we even kwijt. Zoeken we op...
Vanmorgen met Indian Airlines naar de andere kant van India gevlogen, naar Madras.
Hier hebben we vanmiddag lekker door de wel erg drukke stad gewandeld. We logeren vrijwel naast het station en daar is altijd wel veel te zien in India. Ook nog watcultuur gesnovene in een ooit door de Schotten gebouwde St Andrews Kerk.
Ja en terwijl het in Nederland nog geen eens lunchtijd is, gaan wij al uitkijken naar het diner.Het is hier 4 1/2uur later, dus alles gebeurt hier even eerder. Mocht het mis gaan met de wereld, dan geven we wel een waarschuwing af.

We genieten, alle drie en daar zijn we voor op reis gegaan.

FF nog de was laten doen.

• 30 Oktober 2008 - 12:25

Aart En Margriet:

Zo jullie zetten er de vaart in zeg. Leuk!
    Tja, wat het vergaan van de wereld betreft: eerst moet het financiele systeem eraan, dan nog het vermoorden van de 2 profeten in Jeruzalem en dan nog een aantal zegelen, haha. En dan maar hopen dat onze ruimtevrienden van de andere planeten ons op tijd komen helpen (misschien hoef je dan niet per vliegtuig terug....). Dus dan zit jullie reis er allang op.
    Veel plezier, we genieten mee.

Gr Aart en Margriet

• 30 Oktober 2008 - 16:32

Anita:

Nog maar het begin van jullie reis, en dan al aardig wat belevenissen achter de rug, op mij komt het indrukwekkend over en in gedachten zie ik jullie daar zelfs zitten, wachtend op jullie wasje......heel wat anders natuurlijk als voor de wasmachine....
    Jullie op weg naar de volgende steden en mooie en byzondere bezienswaardigheden wij overmorgen John een klein tripje gezien jullie km's ,naar Hilversum voor hopelijk geen "Bad day".

Heb het verder goed met z'n drietjes en geniet!!!

Groetjes aan Adri!

lieve groet van mij.x

Anita

• 30 Oktober 2008 - 17:30

Peter Riedijk:

Hallo,

fijn dat alles goed is verlopen. Ik sprak Wim Baak nog even en hij had het ook leuk gevonden! In Suriname hebben ze een leuk liedje voor het wachten bij je wasje. Het begint op maandag, dinsdag etc.
    Je zegt wel dat jullie het breed laten hangen maar dat glas bier op de foto blijft maar vol!

Genieten jullie lekker verder, wij gaan binnenkort schaatsen hier!
    Groeten van Job.

• 30 Oktober 2008 - 19:25

Loes:

Hoi allemaal,
    Is het daar ook zo'n belevenis om in goede gezondheid de overkant van de straat te bereiken?
    Doe maar voorzichtig!!
    Groeten Loes

• 31 Oktober 2008 - 13:53

Dirkpieter:

ja die wasplaats in Mumbai is beroemd. Vergeet niet vanuit Madras de stad Bangalore te bezoeken en daar op dat stuk steen te gaan staan van 5 miljard jaar oud. Goede reis verder en pas op met sla eten, dat wordt niet met schoon water gewassen meestal.